Case Studies – Jungheinrich

Concurrentievoordeel na verkoop

Jungheinrich is een wereldwijd toonaangevende concern op het gebied van heftruck-, magazijn- en materiaalafhandelin. Het bedrijf biedt klanten een uitgebreid assortiment aan vorkheftrucks, stellingsystemen en diensten voor de complete intralogistiek.
Jungheinrich werd in 1953 opgericht en breidde zich in de nasleep van de toenemende globalisering ook uit naar het buitenland. Al in 1956 werd in Oostenrijk het eerste buitenlandse verkoopbedrijf geopend. Zwitserland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Denemarken en vele andere landen volgden. Vandaag de dag is Jungheinrich actief in 31 landen met eigen verkoop- en servicebedrijven.

De uitdaging

► Efficiënte en snelle levering van reserveonderdelen voor onderhoudstechnici met als doel zodra reserveonderdelen bestel worden, dezelfde werkdag te kunnen leveren.

► Distributie van reserveonderdelen uit Norderstedt, Lahr en Bratislava.

De oplossing

► Levering van de ca. 3.500 technici direct in de kofferbak.

► Europa-brede retourenverwerking met Innight.

► Levering per nachtexpres

► Retourzendingen binnen 48 uur.

Voordelen

► Het verhogen van de beschikbaarheid van reserveonderdelen voor de volgende dag in heel Europa tot meer dan 96 procent.
► Vermindering van de kosten van kapitaalverbintenissen met gelijktijdige verhoging van de kwaliteit van de dienstverlening in heel Europa.

Voor Jungheinrich heeft de samenwerking met NOX een duidelijk concurrentievoordeel opgeleverd ten aanzien van een efficiëntere en daardoor kostenbesparende onderdelenlogistiek.
Bovendien kan Jungheinrich de service- en kostenvoordelen direct doorgeven aan haar klanten en zodoende profiteren van een grotere klantentevredenheid- en binding.

Kontakt

nox NachtExpress

Yvonne Kröpelin

unterstuetzung@kontaktlose-logistik.de

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Contactloze levering - bent u er klaar voor?

Contactloze levering is niet nieuw – het wordt al decennia lang met succes uitgevoerd binnen vele bedrijfstakken. In het B2B-segment, met name via nachtdistributie. Met deze speciale vorm van levering worden de goederen ’s nachts geleverd en bereiken ze hun ontvanger voordat het werk begint, uiterlijk voor 8 uur ’s morgens. Goederen worden zonder afleverbewijs geleverd binnen individueel overeengekomen opslaglocaties zoals goederensluizen, de kofferbak van een voertuig van een monteur of in kluizen.

Contactloos leveren is mogelijk binnen veel bedrijfstakken en productgroepen. Ook voor die van u?

Case Studies – Jungheinrich

Wettbewerbsvorteil After Sales Service

Jungheinrich zählt seit langem zu den international führenden Anbietern in den Bereichen Flurförderzeug-, Lager- und Materialflusstechnik. Das Unternehmen stellt den Kunden ein umfassendes Produktprogramm an Staplern, Regalsystemen und Dienstleistungen für die komplette Intralogistik zur Verfügung. 1953 gegründet, expandierte Jungheinrich im Zuge der zunehmenden Globalisierung auch ins Ausland. Bereits 1956 wurde die erste ausländische Vertriebsgesellschaft in Österreich eröffnet. Es folgten die Schweiz, Frankreich, Großbritannien, Dänemark und viele weitere Länder. Heute ist Jungheinrich in 31 Ländern mit eigenen Vertriebs- und Servicegesellschaften aktiv.

Die Herausforderung

Effiziente und zeitnahe Ersatzteilversorgung der Service-Techniker mit dem Anspruch, Ersatzteile am Werktag nach der Bestellung auszuliefern.

Distribution der Ersatzteile von Norderstedt, Lahr und Bratislava aus.

Die Lösung

Belieferung der ca. 3.500 Techniker direkt in den Kofferraum.

Europaweite Retourenabwicklung mit Innight.

Zustellung im NachtExpress.

Rückführung der Retouren innerhalb von 48 Stunden.

Vorteile

Erhöhung der Next-Day Verfügbarkeit der Ersatzteile europaweit auf über 96 Prozent.

Reduzierung der Kaptialbindungskosten bei gleichzeitiger Steigerung der europaweiten Servicequalität.

Die Zusammenarbeit mit nox ist für Jungheinrich ein klarer Wettbewerbsvorteil hinsichtlich einer effizienteren und wirtschaftlicheren Ersatzteillogistik. Zudem kann Jungheinrich Service- und Kostenvorteile direkt an die Kunden weitergeben und profitiert so von einer höheren Kundenloyalität.

Kontakt

nox NachtExpress

Yvonne Kröpelin

unterstuetzung@kontaktlose-logistik.de

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Kontaktlose Zustellung - sind Sie bereit?

Kontaktlose Zustellung ist nicht neu – sie wird in vielen Bereichen schon seit Jahrzehnten erfolgreich praktiziert. Im B2B-Sektor vor allem im Nachtexpress. Bei dieser besonderen Form der Zustellung wird die Ware in der Nacht zugestellt und erreicht ihren Empfänger schon vor Arbeitsbeginn bis spätestens 8 Uhr. Zugestellt werden sie quittungslos an individuell vereinbarte Ablageorte wie Warenschleusen, den Kofferraum eines Techniker-Fahrzeugs oder Safes.

Kontaktlos ist für viele Branchen und Warengruppen möglich. Auch für Ihre?